Waar gaat u heen met al die badpakken?

Nadat er op het gewone EK al fabtastische punten werden gehaald door het Nederlandse duet, is het in Rome bijna tijd voor het ek masters.

Er komen in de loop van de week veel Nederlandse zwemsters aan in Rome, die er hopelijk een prachtige week van gaan maken. De meerderheid zal per vliegtuig aankomen in de Italiaanse hoofdstad. Zelf ben ik met een auto vol gelatine, make-up en badpakken via Duitsland en Zwitserland hier gistermiddag aangekomen.

Op zich niets bijzonders aan, ware het niet dat ik bij de Duits Zwitserse grens de gelukkige was die een steekproef mocht ondergaan van de douane. “What is this” vraagt de douane beambte. Een tas vol gelatine en een waterkoker meneer. Een beetje verdwaasd kijkt hij mij aan, om daarna de tas met badpakken te pakken, hij bekijkt er een flink aantal, kijkt naar mij, kijkt naar zijn vrouwelijke collega en weer naar mij. “So what does one guy in a car do with so manny swimsuits”, zijn vrouwelijke collega staat er bij te lachen (een klein beetje lachen, want ze werkt voor de douane). Ik vertel ze over het EK in Rome, gelatine in je haar, mooi badpak aan, ik pak de make-up koffer er maar bij om ook die te laten zien. Hij is even stil en zegt dan “oke, you can go”, zijn collega vraagt nog “really gelatine in your hair”?

Een mooie belevenis, gelukkig is het bijna tijd voor het echte werk. Aan iedereen die zwemt zet hem op!

Plaats een reactie